Kąt wtrysku - jak ustawić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ctv
    Ambiente
    • 2005
    • 127

    Kąt wtrysku - jak ustawić?

    Zajrzyj do Fosabu

    http://fabryka-mocy.com.pl
  • jurek13
    Classic
    • 2005
    • 31

    #2
    Kąt wtrysku - jak ustawić?

    witam
    panowie zdiagnozowalem wreszcie moją octawkę po zmianie rozrządu i okazało sie ze na Vagu w bloku 000 grupa 002 mam wartosc na wolnych obrotach 55, a powinno być 38
    wiec to chyba oznacza ze jest za wczesny kąt wtrysku

    czy pomoze mi którys z panów przestawic pompe tak zeby bylo dobrze???

    cos takiego wyczytałem:
    "Wał i wałek ustawiony,blokujemy pompę w okienku na skrzyni mamy OT żeby lepiej to widzieć zaznaczamy białą farbą.Następnie poluzowujemy
    trzy śruby na kole pompy,na czwartym biegu z blokadą /np wiertło 6mm/
    przepychamy auto rozrząd nam się przestawia w stosunku do pompy
    w ten sposób opóżniamy lub wyprzedzamy kąt początek wtrysku.Po śrubach na kole widzimy o ile nam się kąt zmienił.Skręcamy śruby wyciągamy blokadę i uruchamiamy silnik na VAG-u widać że wartość, kąt,się zmienił."


    mam do tego pytania
    1. wał i wałek ustawiony - o co tu chodzi jak ustawiony???
    2. blokujemy pompe w okienku, na skrzyni mamy OT - co to znaczy - zeby lepiej widziec zaznaczamy białą farbą - co dokladnie zaznaczamy farbą?
    3. przepychamy auto rozrząd nam się przestawia w stosunku do pompy
    w ten sposób opóżniamy lub wyprzedzamy - czy nie mozna jakos tego inaczej zrobić tylko trzeba przepychac samochod??? i w którą strone zeby opóźnic lub wyprzedzic kąt wtrysku

    proszę podpowiedzcie jak wy to robicie i czy powyzsza metoda jest OK
    pozdrawiam

    Komentarz

    • owicz0
      Ambiente
      • 2005
      • 104

      #3
      witam
      to jakies bzdury-wazna jest takze grupa 9 i dopiero w oparciu o nie mozemy sprawdzic ustawienie wstepne kata wtrysku
      dla wartosci 55 miesci sie to w calym zakresie temperatury paliwa i nie wymaga zadnej regulacji
      nie pomogl ani razu

      Komentarz

      • jurek13
        Classic
        • 2005
        • 31

        #4
        witam
        panowie pomozcie mi
        nie mowcie co jest złe a co dobre
        owicz0 sluchaj jeden facet powiedzial mi ze powinno byc 38, ja mam 55
        wiec sądzilem ze trzeba to ustawic, Ty znowu mowisz co innego ja poprostu jestem juz glupi.
        Powtarzam jeszcze raz blok000
        grupa 02 - mam 55
        grupa 09 - mam 139

        Prosze was o jasną odpowiedź czy to jest dobrze czy nie
        bo jak rano samochód odpalam to musze krecic 7 sekund
        a tak nie było

        jakie wy macie wartosci u siebie?

        Komentarz

        • rentier
          Ambiente
          • 2005
          • 203

          #5
          musisz poczekac az fachowcy wroca z imprezy, swietuja urodziny Purchawy w Cafe66
          1.9 TDI ATD KOMBI 4x4

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            Zacytuje Marka, moze to cos pomoze bo pora pozna...
            Zamieszczone przez Master/s
            Kąt poczatku tłoczenia jest niezwykle istotny. W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od obrotów i obciązenia silnika. Jesli mechanior zbagatelizuje ( a najczęściej się tak dzieje z powodu braku testera i wiedzy) temat sprawdzenia i korekty kąta po wymianie paska, moze powstać problem rozruchu. Jeśli kąt wtrysku jest ustawiony całkiem poza tolerancją ....mozemy odczuć spadek mocy i osiagów silnika gdyż przestawiacz pod pompą nie wyrabia sie z regulacją...gdyż brakuje zakresu regulacyjnego. Zazwyczaj owocuje to błedem w sterowniku 00550 w/g starego standartu albo 17656 w/g nowego...spritzbeginnregelung..regeldifferenz.
            Najczęściej zdarza się że mechanior który zabiera sie za wymiane paska robi sobie znaki farbą oznaczajac połozenie kół paska zębatego...zdejmuje pasek i zakłada nowy z uwagą aby namalowane wcześniej "punkty odniesienia" pokrywały się. Nawet jeśli prawidłowo to wszystko ustawi to i tak trzeba sprawdzić ustawienie pompy w stosunku do wału gdyż wystarczy lekko zmienić napręzenie paska napinaczem i mamy rozjechane parametry. Nie wspomnę o fakcie że czasami rozrząd jest źle ustawiony i po wymianie paska na "swoje" znaki jest nadal źle.

            W przypadku opisywanego silnika PD ustawienie przebiega w inny sposób. Po ustawieniu idealnego "0" wału blokujemy wałek rozrządu pasownym kołkiem. Zluzowuje się wtedy 3 śruby na sprzęgiełku gumowym wałka. Po ustawieniu hydronapinacza (4mm starsze modele... w nowszych nie ma hydronapinacza) i odpowiednim napręzeniu paska...dokrecamy śruby na sprzęgiełku i wyjmujemy blokade wałka. należy obrócić ze dwa razy wałem korbowym i ustawić go ponownie na "0". Blokada wałka powinna wchodzić na swoje miejsce. Generalnie jest to prawidłowe ustawienie statyczne silnika i musi on pracować poprawnie. Jesli ktos chce być absolutnym aptekarzem moze dokonać kontroli ustawienia Vag-iem. W kalane 004 bloków wartości mierzonych na ostatniej pozycji mamy synchronizację katową wałka rozrządu. Powinna tam być liczba 0,0*. Dopuszczalne są odchyłki +-0,5*. Jeśli Vag wskazuje inne wartości można dokonać korekty ustawienia. W tym celu należy zluzować 3 śruby na sprzęgiełku i przekręcić wałek pod obroty albo zgodnie z obrotami silnika w zależności od wskazań na Vag-u. Przed załozeniem pokrywy nalezy sprawdzic dokrecenie wszystkich śrub ....bo jak sie któraś odkręci to motor pójdzie w pizdu :twisted:
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • jurek13
              Classic
              • 2005
              • 31

              #7
              WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI URODZIN PURCHAWA!!!!!
              Dziekuje bardzo zaczyna mi sie powoli rozjasniac
              ( jak mozesz to podaj link do tej wypowiedzi Mastersa i innych bo on super tlumaczy)

              moj silnik to AHF 110 km z pompą Bosha VP-37
              teraz jedynie czekam na fachowców którzy podpowiedzą mi które grupy w Vag-u sprawdzac i na ktore patrzec przy przestawianiu kąta
              wiem na pewno ze blok 000 grupa 002 - kąt początku wtrysku; i 009 temperatura paliwa, ale jakie powinny być dokladnie wartosci zeby to ustawic ze tak powiem po aptekarsku
              czy ewentualnie jeszcze sprawdzamy blok 004 tam są 4 grupy:
              1 obroty silnika
              2 kąt początku wtrysku (wymagany)
              3 kąt początku wtrysku (rzeczywisty)
              4 wspólczynnik trwania impuslu zaworu recyrkulacji spalin.

              prosze was jezeli ktos ma Octawkę ztestowaną przez siebie i dobrze mu pali
              podeslijcie mi wartości
              dla Bloków 000 i 004

              i jezeli ktos to ustawial u siebie napiszcie taką króciutką instrukcje
              pozdrawiam

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #8
                Zamieszczone przez jurek13
                WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI URODZIN PURCHAWA!!!!!
                Dzieki serdeczne.

                Zamieszczone przez jurek13
                ( jak mozesz to podaj link do tej wypowiedzi Mastersa i innych bo on super tlumaczy)
                Napewno widziales ten watek z ABC diagnozowania:
                Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl

                Tam wszystko powinno byc co i jak.

                Niestety Marek jest zajety remontem, bo tak to pewnie by tutaj pomogl.
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • figurel
                  Classic
                  • 2005
                  • 36

                  #9
                  Zamieszczone przez jurek13
                  prosze was jezeli ktos ma Octawkę ztestowaną przez siebie i dobrze mu pali
                  podeslijcie mi wartości
                  dla Bloków 000 i 004
                  Nie jest to Octa i nie AHF ale wartości mierzone takie same, ta sama półka.

                  W bloku 000 wartości następujące:
                  dla biegu jałowego:
                  043,050,000,016,085,205,086,145,134,080
                  próba drogowa:
                  140,178,255,179,215,204,074,138,127,255

                  natomiast w 004:
                  903,0.4,1.1,2.8 - dla biegu jałowego
                  3192,7.7,5.8,73,7 dla próby grogowej


                  55 i 139 to wydaje się, że prawidłowe wartości, mieszczą się w granicach wartości wymaganych.
                  Golf IV ALH@ASV

                  Komentarz

                  • owicz0
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 104

                    #10
                    nie to ze sie mieszcza ale sa idealnie w srodeczku
                    nie pomogl ani razu

                    Komentarz

                    • jurek13
                      Classic
                      • 2005
                      • 31

                      #11
                      Panowie chciałbym wyrazić swoje zadowolenie, oraz zaopiniować kilku kolegów
                      którzy w sposób bezpośredni i efektywny pomogli mi zlokalizować usterkę w moim aucie,
                      usterką był źle ustawiony kąt wtrysku, praktycznie jako laik próbowałem to zrobić zdobywając
                      potrzebne narzędzia w postaci softu. Nie mogłem jednakże znaleźć wprowadzającego w temat,
                      nie wiem czy była to niechęć z waszej strony czy może brak czasu czy sezon urlopowy.
                      Teraz jestem o rozdział mądrzejszy i elokwętniejszy w tym temacie
                      za Sprawą pana Aligatora oraz owicz0-a są to ludzie na których można polegać, na których moglibyśmy
                      zbudować naszą lepszą rzeczywistość, którym podejrzewam można bezinteresownie zaufać i czuć że pomogą w chwilach kiedy tego potrzebujemy
                      życzę wam wszystkiego najlepszego i dziękuję jeszcze raz za pomoc

                      chciałbym także nadmienić tutaj pana Maicrofta który mi pomógł
                      oraz zenonpl i fred
                      Wielkie dzięki
                      kończąc swoją wypowiedź, chciałbym zaprosić wszystkich do współpracy o którą w dzisiejszych czasach trudno
                      i zachęcić administratorów Forum aby takich własnie ludzi wyróżniali na Forum w sposób wyrazisty.
                      z poważaniem Jurek.

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #12
                        Zamieszczone przez jurek13
                        i zachęcić administratorów Forum aby takich własnie ludzi wyróżniali na Forum w sposób wyrazisty.
                        Nie ma takiej potrzeby. Tacy ludzie wyrozniaja sie siłą rzeczy.
                        Na tym forum kazdy lub prawie kazdy pomaga innym jak moze.

                        To, ze akurat inni nie pomogli nie znaczy, ze nie chcieli czy nie mieli czasu (jak delikatnie zasugerowales).
                        Moze zwyczajnie nie wiedzieli. Ja, np. nie pamietam na codzien ile powinien wynosic kat wtrysku.

                        To jest forum uzytkownikow a nie mechanikow - prosze o tym pamietac.

                        W kazdym razie ciesze sie, ze problem minal.
                        TDI 205PS

                        Komentarz

                        • xekon
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 742

                          #13
                          respekt dla samopomocy chlopskiej k

                          wybaczcie ale tak mi sie nasunelo ( ) pod wplywem inspiracji

                          a tak na serio to Mikrus ma imo racje kto sie czuje na silach pomaga i o to chodzi.

                          [ Dodano: Sro 20 Lip, 05 06:45 ]
                          jak chcesz wartosci dla AHF to tu masz moje wczorajsze:

                          w bloku 000

                          grupa 2 - 56

                          w bloku 004

                          grupa1 - 903
                          grupa2 - 1.3*BTDC
                          grupa3 - 1.3-1.5*BTDC tak sie troszke wahalo
                          grupa4 - 58%

                          w ASV bylo w bloku 004

                          grupa2 - 0.4*BTDC
                          grupa3 - 0.3-0.7*BTDC chyba jakos tak

                          nie wiem czy te wartosci sa git ale takie wyszly.

                          Komentarz

                          • henio
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 631

                            #14
                            To, ze akurat inni nie pomogli nie znaczy, ze nie chcieli czy nie mieli czasu
                            Zgadzam się z tym poprostu nie kumam ale po takim fachowym tekście kto wie , może i ja kiedyś u siebie ustawie, zwłaszcza że rok temu mi zmieniali pasek i jeżdzili non stop rano do mnie bo nie mogłem odpalić , a itak wszystko skończyło się w serwisie aha TROCHĘ PÓŻNO ALE NAJLEPSZE ŻYCZENIA DLA PURCHAWY !!!!!!! :spoko

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez xekon
                              w ASV bylo w bloku 004

                              grupa2 - 0.4*BTDC
                              grupa3 - 0.3-0.7*BTDC chyba jakos tak

                              nie wiem czy te wartosci sa git ale takie wyszly.
                              w bloku 000

                              grupa 2 - 44 (po dodaniu gazu pozniej sie wahalo 43-45)
                              Nalezy dodac ze te wartosci w ASV byly po zmianie w rozrzadu w ASO :roll:
                              Moglby ktos wkleic te wartosci z ASV przed wymienionym rozrzadem ?
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • xekon
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 742

                                #16
                                wlasnie - jesli moze ktos zapodac dla AHF i ASV, albo chociaz zweryfikowac poprawnosc podanych przez nas.

                                Komentarz


                                • #17
                                  mam problem z moim seatem, silnik 1.9 tdi AFN alhambrą dokładniej mówiąc pewnego ranka miał trudności z odpaleniem(objawy zapowietrzenia), za 3 razem odpalił zaczął nierówno pracować silnik ale sie unormowało, w trakcie jazdy wtym dniu często trafiała się podczas dodawania gazu "dziura"(silnik nie regował bądź zwalniał, po czym wszystko wracało do normy). Po wymianie filtra paliwa kłopoty z odpaleniem, jak nigdy, od tej pory nie rozwija mocy, nie wchodzi na obroty, przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu słabo reaguje(po puszczeniu pedału wchodzi na obroty) dymi na biało, nierówno pracuje, szarpie silnikiem. Po podłączeniu pod komputer wykazało błąd 00550 co to znaczy gdzie szukać usterki(mechanik kiepsko sie na tym znał i nie był w stanie mi pomóc dlatego tu szukam pomocy. Miałem zmieniać rozrząd, czy w tym stanie rzeczy ma sens? co robić? Jeszcze kilka pytań Co to jest VAG, czy podłączacie do zwykłeko PC'ta wasze autka, jeśli tak to gdzie znaleźć wtyki i oprogramowanie, jeśli nie to gdzie mi to w okolicy dobrze zdiagnozują?

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Zamieszczone przez *Michał*
                                    wykazało błąd 00550
                                    Moja literatura mowi: Injection Start Control.

                                    Moja rada pojedz tu: http://tdituning.pl/ adres na dole strony, a nie do mechanika od wszystkiego, bo oni to sobie moga pomacac w tej chwili weze paliwowe i to juz nie w kazdym aucie.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • konos513
                                      Ambiente
                                      • 2006
                                      • 129

                                      #19
                                      Re: Kąt wtrysku - jak ustawić?

                                      Zamieszczone przez jurek13
                                      witam

                                      "Wał i wałek ustawiony,blokujemy pompę w okienku na skrzyni mamy OT żeby lepiej to widzieć zaznaczamy białą farbą.Następnie poluzowujemy
                                      trzy śruby na kole pompy,na czwartym biegu z blokadą /np wiertło 6mm/
                                      przepychamy auto rozrząd nam się przestawia w stosunku do pompy
                                      w ten sposób opóżniamy lub wyprzedzamy kąt początek wtrysku.Po śrubach na kole widzimy o ile nam się kąt zmienił.Skręcamy śruby wyciągamy blokadę i uruchamiamy silnik na VAG-u widać że wartość, kąt,się zmienił."


                                      mam do tego pytania
                                      1. wał i wałek ustawiony - o co tu chodzi jak ustawiony???
                                      2. blokujemy pompe w okienku, na skrzyni mamy OT - co to znaczy - zeby lepiej widziec zaznaczamy białą farbą - co dokladnie zaznaczamy farbą?
                                      3. przepychamy auto rozrząd nam się przestawia w stosunku do pompy
                                      w ten sposób opóżniamy lub wyprzedzamy - czy nie mozna jakos tego inaczej zrobić tylko trzeba przepychac samochod??? i w którą strone zeby opóźnic lub wyprzedzic kąt wtrysku

                                      proszę podpowiedzcie jak wy to robicie i czy powyzsza metoda jest OK
                                      pozdrawiam
                                      witam czy Kąt wtrysku ustawia się mechanicznie zmieniająć kąt pompy czy za pośrednictwem VAG-a w opcjach nastawy (adaptacja)

                                      dzięki za info

                                      u mnie na biegu jałowym

                                      blok 000
                                      grupa 2 jest: 43

                                      bloku 004 nie zrobiłem.

                                      pasek wymieniłem tydzień temu, ale VAG-a mam od wczoraj i sobie testuję.
                                      1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                                      www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                                      Komentarz

                                      • Masmo
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1145

                                        #20
                                        Zamieszczone przez *Michał*
                                        ...Jeszcze kilka pytań Co to jest VAG, czy podłączacie do zwykłeko PC'ta wasze autka, jeśli tak to gdzie znaleźć wtyki i oprogramowanie, jeśli nie to gdzie mi to w okolicy dobrze zdiagnozują?
                                        Dokładnie Vag-Com. Jest to soft diagnostyczny pracujący na PC-cie.
                                        VCDS,VAG-COM,VAGCOM,Diagnose,Diagnostics,DTC,Fault Codes,Data Logging,VW Scan Tool,Audi Scan Tool, VAG Scan Tool,Micro-CAN,HEX-USB+CAN,HEX+CAN,HEX-NET,VAG 11,VAG 12,VAG 14,VAG 15

                                        Wersja okrojona jest darmowa. Jest też mułek :roll:
                                        Ja używam takiego kabelka, ale ma ograniczeia do wersji Vag-Com'a 3.11:

                                        teraz pewnie lepiej kupić:

                                        Jak nie masz Com-a to musisz jeszcze kupić przejściówkę USB-COM.
                                        A o diagnozowaniu przeczytasz tutaj:
                                        Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                                        A tak wogóle to
                                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                        Komentarz

                                        • Chudy
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 129

                                          #21
                                          Czy możecie podac wartości do AGR-a???
                                          Znowu trzeba uczyc mechaników co i gdzie maja szukać.

                                          Komentarz

                                          • hsurim
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 788
                                            • Kia
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            Witam !!!
                                            Mam wymieniony od dzisiaj rozrząd w swoim AGR.
                                            Odpala normalnie - jak na razie.
                                            Dzisiaj, jak wracałem, to w trasie średnia zużycia paliwa wyszła 4.0/100 km - tak więc także nie odbiega od dotychczasowej jego "normy" przy takiej temperaturze otoczenia.
                                            "Tylko" ... nie chce "normalnie" przyspieszać.
                                            Domyślam się, ze to sprawka niewłaściwego kąta wtrysku - sporo o tym jest na naszym forum.

                                            Mam pytanie: czy może któryś z Kolegów Forumowiczów - z Warszawy - zajmuje się tym, albo może polecić kogoś ??

                                            p.s.: z racji powolnego działania forum z góry proszę o wyrozumiałość, bo doprawdy próbowałem coś znaleźć, ale czas oczekiwania na kolejną stronkę z wyszukiwarki jest doprawdy ... nie dla mnie. ops:
                                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                            Komentarz

                                            • Dyzio32
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 16

                                              #23
                                              Witam, posiadam octavie 1,9TDI ASV przebieg 140000 i jest problem z odpalaniem (ciężko pali).
                                              Mam takie pytanie: czy kąt wtrysku powinno sprawdzać się gdy silnik jest uruchomiony czy też nie.
                                              Moje wartości w bloku 000:
                                              grupa 002 - 34 (gdy silnik nie pracuje) i 74 (gdy silnik pracuje)

                                              Proszę o odpowiedź

                                              Komentarz

                                              • czyzyk64
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 866

                                                #24
                                                czy ktos wie jakie powinny byc nastawy kata wtrysku w silniku 1,9 tdi bjb PD ?

                                                Komentarz

                                                • rogoz
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 397

                                                  #25
                                                  Z tego co wyczytałem na innych wątkach w PD nie ustawiamy kąta wtrysku.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...